Wikia

De Zwarte Cultussen zijn kwaadaardige groepen die de onbegrijpelijke godheden van de Chaos Mythos aanbidden. Ze zijn onder andere aanwezig op Aeon, maar zeker ook op andere werelden binnen en buiten het Oorsprongsstelsel.

Beschrijving

Hun precieze doeleinden zijn raadselachtig omdat de organisaties gehuld zijn in mysteries, maar zeker is dat de Cultussen bizarre, vaak gewelddadige rituelen uitvoeren om de terugkeer van hun meesters, de Oude Goden, te bewerkstelligen. Ze voeren de wil van de Oneindigen en de Buitenstaanders uit, hoewel het niet bekend is in hoeverre ze kunnen communiceren met deze enigmatische schepselen. Van Aeon willen ze weer een Nachtmerriewereld maken zoals het was in de Tijd voor de Tijd. Aanhangers van de Zwarte Cultussen zijn vaak krankzinnig omdat ze zich laten corrumperen door de Oude Goden. Hun kwaadaardige rituelen maken echter wel vaak onschuldige slachtoffers. In Nova Core hebben zich tijdens de Geloofscrisis- de instorting van het Gebouw- sommige coreshti tot de Zwarte Cultussen gekeerd op zoek naar nieuwe betekenis in hun leven. De Cultussen komen vaak samen bij Doempilaren, die verspreid zijn over de gehele planeet. H.P. Lecravo, de auteur van het Zwarte Boek dat gaat over het geheel van de Chaos Mythos, infiltreerde eens de Cultussen om te leren over de geheimen van het Grote Onbekende.