Wikia

Het Zilveren Verbond was een alliantie van vele volkeren en staten tijdens de Eeuw der Tranen. Het werd uitgeroepen door de Hoge Elven van Inyunë, met als doel het bestrijden en verslaan van de Legioenen van de Nacht en de troepen van het IJzeren Rijk, die de wereld onderdrukten. Een belangrijk persoon binnen het Verbond was Nemer Sinceris, leider van de Elvenorganisatie Citadel. Al snel werd het Verbond versterkt door verschillende volkeren en organisaties die verzet boden tegen de schaduw, zoals de Ching Tao onder Zao Min, Gwenlléar onder Shaiee Onder-de-Maan en vele mensen van het voormalige Misanqaza. Ook veel van de mindere rassen sloten zich bij het Zilveren Verbond aan, waaronder zelfs de wereldwijde terroristische organisatie Gwenlléar; hun deelname werd als merkwaardig gezien, aangezien de guerrillagroep juist vocht tegen de Mensen. Veel van de mindere rassen verlieten hun thuisland, waar ze meestal zich afzijdig hadden gehouden, en gingen naar het slagveld: de draegir, roscrea, crach, daorgan onder Daghar Kwaadtemmer, undorai, skar, golugrai, Aiyu, Dwergen, avej, adalrei, zoya, kurvaat, xindor, lumos, phyrax en sheza. Het begon de Oorlog van de Schaduw en won deze, waardoor de wereld weer vrij werd. Het Zilveren Verbond werd geleid door personen als Elenwë, Thenarian de Lichtbrenger, Erilaile en Sabrina Primavera, en waarden als eenheid en broederschap stonden centraal. De vorming van het Zilveren Verbond wordt nog altijd als iets prachtigs gezien, aangezien vroegere rivalen hun verschillen even naast zich neerlegden en vochten tegen één gezamenlijke vijand, en die ook overwonnen. Het hart van het Verbond was het Elfse Hof, een relatief veilige locatie in het centrum van Inyunë waar wereldleiders samenkwamen om te vergaderen over de toekomst van de planeet. De militaire uitvalsbasis van het Zilveren Verbond was het verborgen, geheime Morenhal; dit werd uiteindelijk echter ontdekt door de Teronthir, en werd compleet onder de voet gelopen. Deze gebeurtenis staat bekend als het Bloedbad van Morenhal, waarbij veel goede leiders stierven. Het kon het Zilveren Verbond echter niet stoppen: uiteindelijk wonnen ze de oorlog, en de Nachtkoning werd verdreven. Dit was voornamelijk te danken aan de inspanningen van de Hoge Elven, die zich grotendeels afzijdig hadden gehouden in de rest van de Eeuw der Tranen.