Wikia

Zandwormen (wormy by Rhineville on Pinterest)

Een van de gevreesde Zandwormen. Bron: wormy by Rhineville on Pinterest

Zandwormen

Woongebied Atacast
Communicatie geen taal bekend
Uiterlijk gigantisch, worm- of slangachtig
Grootte gigantisch, minstens enkele tientallen meters
Huidskleur varieert
Levensverwachting onbekend
Kenmerken grootste en meest gevaarlijke wezen op Atacast

Zandwormen zijn een van de meest gevreesde levensvormen van de planeet Atacast. Zoals de naam al enigszins weggeeft, zijn deze verschrikkelijke creaturen gigantische wormachtige wezens die hun thuis hebben in de zanden van de woestijnplaneet. Ze worden niet onder de mindere rassen gerekend en worden ook niet als monsters gezien; de Zandwormen zijn simpelweg onderdeel van de fauna en de ecologie van Atacast.

Beschrijving

Leden van dit monsterlijke ras kunnen makkelijk tientallen meters lang zijn, en worden gezien als de gevaarlijkste schepsels op de planeet. Zandwormen blijven het grootste deel van hun leven in het zand of ondergronds, maar komen af en toe naar boven. Als ze dit doen, zijn ze bijzonder agressief en zeer dodelijk, tot het punt waarop mindere rassen als de zekhara en de xandapar maar beter weg kunnen rennen als ze een Zandworm zien. Binnenin de mond van een Zandworm zitten echter allerlei waardevolle materialen, waardoor sommigen (bijvoorbeeld Zwervenden) zich bezighouden met het jagen op Zandwormen, hoe gevaarlijk dat ook klinkt. Volgens de legende was de eerste van de Zandwormen een legendarisch exemplaar genaamd Ekteda, die in de overlevering haar kinderen een oude beschaving aan liet vallen en ten val liet komen. Het is bevestigd dat Ekteda daadwerkelijk bestaat, aangezien ze regelmatig is gezien op Atacast; en ze is honderden meters lang.