Wikia

Witte Magie is een vorm van magie. Het is een van de tien centrale Aspecten. Witte Magie is een vaardigheid die door velen niet als daadwerkelijke magie wordt gezien. Het is de kunst van het overtuigen, van het op een bepaalde manier spreken of handelen. Witte magiërs zijn in staat mensen- zij het menigten of enkele personen- mee te voeren in een gepassioneerd verhaal en hen zo te overtuigen van een bepaald standpunt. Voor vrouwelijke Witte Magiërs heeft Witte Magie ook te maken met verleiding en seductie. Een Witte Tovenares gebruikt haar mooie ogen, haar zoete glimlach en haar aantrekkelijke lichaam om hun doelen te bereiken. Witte Magiërs kunnen gladjes spreken en gebruiken bepaalde redekundige trucjes. Witte Magie heeft vanwege haar aard ook veel te maken met Paarse Magie. Witte Magiërs worden vaak door magische organisaties (het Zusterschap van Tovenaressen, het Broederschap van Tovenaars en het Conclaaf) ingezet als diplomatieke werkers. Voornamelijk het Zusterschap heeft veel regeringen van landen en staten geïnfiltreerd. Hier gebruiken ze Witte Magie om hun doel te bereiken. Anders dan de andere vormen van magie, heeft Witte Magie geen directe aanraking van de levensstromen nodig; het is meer een passief talent. Om deze reden wordt het door veel personen niet als "echte magie" gezien. Enkele beroemde gebruikers van Witte Magie zijn Avelle aen Dháline (die het benutte aan het hof van keizer Calencar IV Matar van Darlasse), Aeldima Evaile, Varelle Karylen en Saze Zerikanis. Andere beroemde Witte Arcanialen waren Evennia Lotrevar, Alphis Mendragone en Sabrina Primavera.