Wikia

 Vuurmagie is een vorm van magie. Het is een van de tien centrale Aspecten. Magiërs die gespecialiseerd zijn in Vuurmagie maken gebruik van vlammen, brand, lava en rook om tegen hun vijanden te vechten. Pure vuurmagiërs hebben over het algemeen een groot gevoel van superioriteit ten opzichte van de andere vormen van magie (hoewel in feite alle vormen van magie evenveel potentie hebben), voelen zich trots en verheven, en zijn zeer explosief. Vuurmagie wordt voornamelijk gebruikt door personen die van zichzelf al vurig en gepassioneerd zijn, en het gebruik van de magie vergroot deze eigenschappen. Vuurmagie is de vorm van magie die het meeste en het snelste invloed heeft op de mentale gesteldheid van haar gebruiker. Veel Vuurmagiërs draaien als gevolg van overmatig gebruik van magie enigszins door en worden zeer gevaarlijk. De regel dat Vuurmagiërs erg snel boos en zeer explosief zijn, heeft voornamelijk betrekking op Arcanialen die Vuurmagie als hun primaire vorm van magie gebruiken. Vuurmagie wordt namelijk nog door veel andere magiërs gebruikt- het is een van de meest voorkomende vormen van magie. Enkele beroemde Vuurarcanialen zijn Maghvaiyn Covna, Cela Mhevlad, Charale Tigra, Terris Crescente en Chovi Valerian. In het Zusterschap van Tovenaressen wordt Vuurmagie vertegenwoordigd door de Vuurtovenaressen.

Relatie met andere stromingen

De stroming der Vuurmagie is een van de meest voorkomende stromingen van magie die er zijn. Er zijn redelijk veel Vuurarcanialen, en ook veel arcanialen die Vuurmagie niet als hun centrale stroming hebben, hebben talenten in Vuurmagie. Personen met talenten in Lichtmagie, Aardemagie, Stormmagie en Schaduwmagie kunnen vaak ook goed omgaan met Vuurmagie. Dit is een unieke situatie. Enkel personen die Vuurmagie als hun centrale stroming hebben, worden er significant door beïnvloed in hun gedrag, uiterlijk en karakter.