Wikia

Visenna Polaire is een lid van de magische organisatie het Conclaaf, gesitueerd in de Glazen Toren in Darlasse. Deze roodharige vrouw is gespecialiseerd in Natuurmagie, Watermagie en lichte vormen van zowel Lichtmagie als Schaduwmagie. Haar Talenten zijn Voorspelling, Heling, Verlichting, Padvinden en Gedaanteverwisseling. Ze is tevens zeer goed in het manipuleren van het weer en in het gebruik van telekinese. Visenna staat erom bekend dat ze een nogal afzijdige, dromerige indruk kan maken. Sinds de moord op de vorige Katholiticus van het Conclaaf, Corevan Astebane, is Polaire een van de grootste rivalen van de huidige Katholiticus, Movanre Thedaris. Haar rivalen in deze machtsstrijd zijn onder andere Caezal Astebane, Eredin Maske en Saze Zerikanis. Veel leden van het Conclaaf vinden haar maar vreemd en geven haar weinig kans, maar Visenna krijgt van bepaalde facties binnen de organisatie redelijk wat steun. Ze brengt veel tijd door in de grote bibliotheek van de Glazen Toren, en staat erom bekend dat ze graag nieuwe kennis wil vergaren en creëren.