Wikia

Tel Mythrin [tel-MIH-thrin] was een stad op Swar Ulmote die duizenden jaren bestond in Nova Core gedurende de Draconische Era, Mythische Era, Aetherische Era en het Eerste Tijdperk,. Het was de hoofdstad van de Aen Selhaine, een ras der Elven dat talloze eeuwen in de Eilanden en later Hartlanden woonde, en was hierdoor voor een groot deel van de geschiedenis van Nova Core de belangrijkste nederzetting van het continent.

Algemene informatie

Tel Mythrin was gelegen op Swar Ulmote, toentertijd bekend als Duwa Cenne ("eiland van de elven"), een groot eiland in de Aedonische Zee boven de Smalle Zee tussen de Hartlanden in het oosten en de Eilanden in het westen. De hoofdstad was gebouwd in het hart van het eiland, en werd voornamelijk omringd door eindeloze bossen. Tel Mythrin werd echter ook begrensd door de Iliphinebergen die over een groot deel van Swar Ulmote lopen. Tijdens haar bestaansperiode was de Elfse hoofdstad een van de meest prachtige nederzettingen van de bekende wereld. Het stond bekend om haar grandioze bouwwerken en fantastische architectuur, die typerend as voor de culturele bloei van de Elfse beschaving in die periode. De historische kern van de stad werd gebouwd door de vroege vorsten van de Aen Selhaine, maar de stad werd door de jaren heen aardig aangevuld. Zeer groot werd het echter nooit; men ging voor kwaliteit boven kwantiteit. De zeer oude gebouwen, zoals het koninklijk paleis, hadden tegen de tijd van de late Aen Selhaine een haast mythische status gekregen en werden breed bewonderd in de Koninkrijken van de Zon. Het centrum van Tel Mythrin was de Estellar, de grootste van de magische torens van de Elven.

Geschiedenis

Stichting

De geschiedenis van Tel Mythrin is een verhaal dat gaat over vele duizenden jaren. De stad werd gesticht in de Draconische Era, een opdeling van het Legendarium. Tijdens deze periode was het angstaanjagende ras der Draken dominant in Nova Core