Wikia

De Noordelijke Bossen zijn een gebied in Haldar. Het is een kleine beboste regio die normaal gesproken weinig belangrijk zou zijn. Het ligt echter op de grens van de landen Allaric en Nahillin, en dit maakt het een betwist gebied: Nahillin en Allaric hebben vaak conflicten met elkaar gehad over de streek. Deze bleven meestal bij schermutselingen, maar liep één keer uit op een openlijke oorlog. Thans zijn de grenzen goed gelegd, maar er zijn nog steeds conflicten aan de Allirische kant. Dit is echter voornamelijk afkomstig van Zilverelven die lid zijn van terroristische, extremistische splintergroeperingen die een hekel hebben aan Mensen en mogelijk verbonden zijn aan Gwenlléar. Om Allaric te beschermen tegen invallen vanuit de Noordelijke Bossen, zijn onder andere Fort Adroc en Sinaval gebouwd. In Allaric vallen de grootste delen van de Noordelijke Bossen onder het Prinsdom Ranteur. Door de Noordelijke Bossen stroomt de Irilin. Mavin Duma, eens de leider van De Namen, vocht een tijdlang in de Noordelijke Bossen.