Wikia

Movanre Thedaris is de huidige Katholiticus van de magische organisatie het Conclaaf, gesitueerd in de Glazen Toren in Darlasse. Ze nam deze functie over van Corevan Astebane nadat deze vermoord was door Terris Crescente, Luthair Kayne en Ferelde Taer'Nomis.

Beschrijving

Movanre Thedaris is een vrouw die perfect weet wat ze wil en dit effectief om kan zetten in beleid en regels. Lang niet iedereen in het Conclaaf steunt haar echter, en zelfs nu al is ze erg omstreden. Er is een machtsspel ontstaan in de Glazen Toren, waarin verschillende spelers de functie van Thedaris proberen over te nemen. De belangrijkste rivalen zijn Eredin Maske, Saze Zerikanis, Visenna Polaire en Corevans zoon Caezal Astebane. Movanre zelf heeft zwarte haren, is een Elf (specifiek een van de Qelandai) afkomstig uit Maethodril in de Eloth, en is gespecialiseerd in Stormmagie, Paarse Magie en bepaalde meer offensieve vormen van Natuurmagie. Enkele van haar Talenten zijn Verhulling, Onthulling, Verbuiging en Illusioneren. Van buiten lijkt ze erg vriendelijk en meelevend, maar in feite is ze hard als steen en zal ze alle mogelijke middelen gebruiken om een voordeel voor zichzelf te creëren. Veel leden van het Conclaaf weten dit, en denken dat Thedaris het Conclaaf richting de afgrond zal leiden. Ook wordt ze ervan verdacht samen te spannen met de Onbegrensden (Crescente, Kayne en Taer'Nomis), maar dit zijn vermoedelijk slechts geruchten die de wereld in gebracht zijn door haar rivalen om haar reputatie te beschadigen.