Wikia

Livafor is een stad aan de Rozenbaai, een waterlichaam in de Zonlanden van Nova Core. Het is een bruisende plek waar veel gehandeld wordt en waar vele bonte figuren te vinden zijn. Lifavor staat bekend als een van de meest multiculturele steden van de Zonlanden, en geniet daarnaast ook internationale faam als toonaangever op het gebied van mode.

Beschrijving

Omgeving

Lifavor is gelegen aan de Rozenbaai, een inham in het vasteland van de noordelijke Zonlanden. De wateren in het zuiden en westen van de baai zijn relatief warm, waardoor de gebieden eromheen een aangenaam klimaat hebben. Livafor zelf is gebouwd aan een kleinere inham aan de zuidwestelijke kusten van de Rozenbaai, in de buurt van de delta van de rivier Brienne ten oosten en de stadstaat Nothibel ten westen. Door haar ligging heeft de stad een natuurlijke haven die gemakkelijk verdedigd kan worden. Het achterland van Livafor is semi-aride en enigszins heuvelachtig, maar het gebied wordt veel gebruikt door karavanen en wordt dus goed bewaakt.

Politieke geschiedenis

Politiek gezien was Livafor eens een onafhankelijke stadstaat zoals er meerdere waren aan de Rozenbaai, bijvoorbeeld Pentha. Toen de heersers van Bravist zich tot koningen kroonden en hun heerschappij steeds verder uitbreidden, werden deze stadstaten opgenomen in het nieuwe koninkrijk Tribulante. Vandaag de dag is Livafor nog steeds onderdeel van Tribulante, hoewel het een autonome status heeft binnen het koninkrijk en dus deels haar eigen bestuur heeft. Het levert een speciale delegatie naar het parlement in Dularis en heeft een eigen politiek leider, verkozen door de bevolking van de stad.

Activiteiten en internationale positie