Wikia

Jhadril Krontane [DZJA-driel kron-TAN-yuh] was een Nachtelf die een lange tijd de Nachtkoning diende en later een grote uittocht naar Dravanen leidde. Krontane is een van de belangrijkste figuren van het volk der Dravai, waarvan ze aan de wieg stond.

Geschiedenis

Eeuw der Tranen

Jhadril was een van de honderdduizenden wezens die tijdens de Oorlog van Tranen aan de zijde van de Nachtkoning in de Legioenen van de Nacht vochten om veel van de wereld in de schaduw te werpen. Tijdens de Oorlog van de Schaduw zag ze echter in dat wat ze aan het doen was fout was, en ze werd een van de eerste Nachtelven die de Nachtkoning verlieten en zo de Dothrenil werden. Jhadril Krontane werd soldaat en later aanvoerder in het Zilveren Verbond, waar haar aanwezigheid in het begin vreemde blikken opleverde maar uiteindelijk geaccepteerd en geäpprecieerd werd.

Slag van Cerinea

In de beroemde Slag van Cerinea speelde Krontane een belangrijke rol: ze stond aan het hoofd van de troepenmacht die stad veroverde op Tashleen Tar'Brezz, haar eigen zus, die nog steeds zeer trouw was aan de Nachtkoning. Terwijl Charale Tigra, een beroemde Vuurtovenaressen, het laatste gevecht vocht tegen de machtige Tar'Brezz, wist Krontane succesvol de vriendschappelijke krijgsmachten te evacueren uit de stad. De Slag van Cerinea was een cruciaal moment in de oorlog, en de Nachtkoning zou dan ook woedend geweest zijn toen hij hoorde van Krontane's rol erin.

Na de oorlog

Toen de Oorlog van de Schaduw voorbij was en de wereld vrij was, ging Krontane samen met grote delen van de overgebleven Dothrenil naar Dravanen. Samen met haar dichtste bondgenoten, Ssenya Sithe en Nizana Trisney, werd ze gezien als de leider van deze exodus, aangezien ze een van de eersten was die de Nachtkoning verraadden en veel andere Nachtelven stimuleerde hetzelfde te doen. Eenmaal op Haldar aangekomen hielp ze de Dravai (zoals deze Dothrenil zich vanaf nu noemden) laatste sporen van Asúrgrim te verwijderen. Ze was de oprichter en het eerste lid van het Dravca Triumviraat, dat vandaag nog actief is.