Wikia

Huis Malchamon vlag

De vlag van Huis Malchamon. Met dank aan www.flag-desiner.appspot.com

Huis Malchamon

Type Edel huis van Allaric
Functies Vooral binnen de Kerk
Hoofd Vorasean Malchamon
Samenvatting Een edel huis van Allaric met macht vooral binnen de Kerk

Huis Malchamon is een van de edele huizen van Allaric. Het behoort tot de hogere adel en heeft erg veel macht, ook binnen de Kerk van Glarric. Het hoofd van het huis is Vorasean Malchamon, tevens een van de Hoogprinsen van Allaric. Het Prinsdom (het bestuurlijke gebied van het Huis) Malchamon beslaat een groot deel van het zuiden van het land, onder Trallic. Malchamon levert tevens enkele leden van de Senaat en de Schone Raad. De familie is oorspronkelijk afkomstig uit Alyene, een van de zuidelijke Vrije Steden. Hier verdienden ze een fortuin met de handel, en werden ze een van de machtigste elitefamilies van Haldar. Later verhuisden ze hun activiteiten naar Allaric, voornamelijk door het sluiten van huwelijken met Allirische edelen. De Malchamons hebben zichzelf allang aangepast aan de normen en waarden van het Derde Koninkrijk, maar velen van hen hebben nog steeds wat weg van de suli, die een ietwat getinte huid hebben (in tegenstelling tot de dirac, die vaak bleek van huid zijn). Ook spreken ze met een licht zuidelijk accent.