Wikia

Gwennyn (481 5TP-heden, 47 jaar) is de vrouw van koning Dransin III, en daarmee de koningin van Allaric. Ze is, net zoals veel edelen in Trallic, een geslepen beoefenaarster van politiek. Ze is zeer verleidelijk, erg charismatisch en bijzonder knap. Haar kinderen zijn Agastair, Gwion en Merid.

Geschiedenis

In haar jeugd was Gwennyn zeer arm en woonde en werkte ze in een bordeel in Koningskroon. In 497, op 16-jarige leeftijd, werd ze bezocht door de beruchte gek Ricken Morne. Ze werd per ongeluk zanger en baarde later twee kinderen, Matthias en Cassandra. Gedurende de eerste jaren van hun leven zorgde ze voor de twee, die ze verborgen hield in het bordeel. In 501 werd ze aangevallen door Aina Servili, de vrouw van Ricken Morne die hem niet lang daarvoor had vermoord in zijn slaap. Servili probeerde de 20-jarige prostituee te doden met een mes, maar Gwennyn wist het lot om te draaien en Aina uit te schakelen. In 507 kreeg Gwennyn een bezoek van Cheoll Ithmicara, kroonprins van Huis Ithmicara. Ze werd opnieuw zwanger, en baarde Agastair en Gwion. Deze werden door Cheoll meegenomen naar het Centrale Paleis (het bestaan van Matthias en Cassandra hield Gwennyn geheim). Cheoll was vreselijk verliefd op Gwennyn en wilde met haar trouwen, maar wist dat dit voor een schandaal zou zorgen binnen de hogere adel; daarnaast vreesde hij dat zijn ouders zijn jongere broer Jon Ithmicara tot kroonprins zouden maken als Cheoll trouwde met een prostituee. Hij gaf haar echter wel wat geld, waardoor Gwennyn haar beroep achter zich kon laten en een huisje kon kopen in Koningskroon. Hier voedde ze de jonge Matthias en Cassandra op- of althans, dat probeerde ze. In 510, na de dood van zijn vader Adroc IV, besteeg Cheoll de troon als Dransin III. Vrijwel onmiddellijk kondigde hij aan dat hij met de inmiddels 29-jarige Gwennyn zou trouwen, niet langer bang voor een schandaal. Gwennyn verliet Koningskroon, liet Matthias en Cassandra achter op straat (deze werden later gevonden door hun halfbroer Andreas Morne) en verhuisde mee naar het hof. Hier ontwikkelde ze zich tot de geslepen vrouw die ze nu is. Gwennyn heeft nog steeds een reputatie in Trallic, een overblijfsel van haar leven vóór 510. Niemand durft die kritiek echter te uiten, uit angst voor Dransins woede.