Wikia

De Glazen Toren is een enorm bouwwerk in Darlasse, de hoofdstad van het rijk Darlassia in het zuiden van de Westlanden. Het torent boven de rest van de stad uit (het enige gebouw dat hoger is, is het keizerlijke paleis de Alcirethe), en is voor een groot deel gemaakt uit glas. Veel wetenschappers denken dat de Glazen Toren al op de plek stond voordat er zelfs maar sprake was van een stad genaamd Darlasse, in de tijd van Eastevanar of zelfs nog daarvoor. Sommigen beweren zelfs dat het bouwwerk magische invloeden heeft, en dat dat de reden is waarom Darlasse rondom de Toren werd gebouwd.

Huidige positie

De Glazen Toren is thans het hoofdkwartier en de machtsbasis van de magische organisatie het Conclaaf, hoewel het gebouw de orde pre-dateert. Hier zetelt de Katholiticus, de voorzitter van het Conclaaf. Tot voor kort was dit de beroemde Corevan Astebane. Toen een moordaanslag door de Onbegrensden (een groep fanatieke wilderlingen die bestaat uit de radicale Luthair Kayne, Ferelde Taer'Nomis en Terris Crescente en die zeer tegen het Conclaaf is) Astebane fataal werd, werd hij vervangen door de omstreden Movanre Thedaris. Sindsdien is de Glazen Toren een plek van politieke vijandigheden en intriges. De belangrijkste spelers in dit spel zijn Eredin Maske, Saze Zerikanis, Visenna Polaire en Caezal Astebane. Bepaalde delen van de Glazen Toren, voornamelijk beneden, zijn open voor iedereen en worden gebruikt als plek voor wetenschap, filosofie en cultuur. De bovenste delen van de Toren zijn echter exclusief gereserveerd voor het Conclaaf.