Wikia

De Elitherische Zee is een waterlichaam in de buurt van Nova Core. Het wordt meestal gerekend als onder de regio van de Zonlanden, maar grenst ook aan enkele gebieden in de Grenslanden. De Elitherische Zee is het meest bekend vanwege het herbergen van de grote stad Passage en de eilanden Lannebras en Bron Ichaer.

Beschrijving

De Elitherische Zee ligt net ten noorden van de westelijke Zonlanden, boven de staten Alabast en Aevarn en de donkere bossen van de Val Traerne. In het noorden grenst de Elitherische Zee aan de Idomeïsche Zee die boven de eilanden Passage en Bron Ichaer ligt; in het westen wordt het begrensd door de Murtalzee voorbij het eiland Lannebras. In de buurt van de stad Aldrath op het puntje van het Kardelisch Schiereiland wordt de Elitherische Zee ook begrensd door de Rozenbaai. De zee bereikt ook de Grenslanden, waar onder andere de Bralische hoofdstad Hoogtoren aan haar kust ligt. Verschillende belangrijke steden, zoals Arindale en de thans geruïneerde metropool Elith- waarnaar de zee is vernoemd- liggen aan de kust van de Elitherische Zee. De kusten bestaan ​​vaak uit zwaar beboste gebieden, ruige hooglanden of andere wildernis.