Wikia

Colovian Quitarin is de huidige keizer van Tevaria, een keizerrijk in Haldar dat een zeer rijke geschiedenis en culturele erfenis heeft. Deze functie maakt hem tot een van de machtigste mannen van de wereld, samen met onder andere Erevo I van Darlasse, Gavladin V van Talwan en Thesula II van Westkroon.

Beschrijving

Algemene informatie

Colovian is een nog relatief jonge telg uit het machtige geslacht der Quitarin, een familie die al eeuwenlang de keizers van het Rijk levert. De keizer wil van Tevaria weer de machtige staat maken die het eens was in de tijd van Misanqaza, maar met zijn invulling van deze ambitie is niet iedereen het eens. Colovian wil de Tevariaanse Twist, het eeuwenoude conflict over de Qazaanse erfenis dat zich thans manifesteert in de strijd tussen de Selvonos onder leiding van Balthazar Vespan en de Numinariërs en de Calicim onder leiding van Quintinus Trinitaire zo veel mogelijk beperken, aangezien de strijd ook zijn eigen machtspositie in gevaar brengt. De keizer brengt zijn tijd door in Anisca en draagt de Kroon van Liscidir.

Uiterlijk, persoonlijkheid en politiek

De keizer is een rasechte aristocraat, maar komt op velen eerder over als een edelman die ver boven zijn stand leeft in plaats van de heerser van een van de machtigste rijken ter wereld. Colovian heeft een statige uitstraling draagt fijne, doch niet al te uitbundige kleding en heeft een middellang, krullend bruin haar. Colovian is bij vlagen erg direct en doortastend in zijn politiek en laat adviezen of protesten van edelen vaak naast zich liggen. Dit schiet regelmatig in het verkeerde geelgat bij de Valse Raad, die grotendeels bestaat uit edelen die zich niet gehoord voelen en vindt dat de keizer zijn macht misbruikt. Colovian wordt echter beschermd door de Serene Garde.