Wikia

Cay [KAI] is in 528 5TP een 16-jarige jongeman uit Trallic. Hij is een weeskind en brengt zijn tijd door op de straten van de gevaarlijke en criminele Achterwijken. Hij heeft donkerbruine, bijna zwarte krullende haren en een bleke huid. Het wordt gedacht dat hij en zijn oudere broer Tyr de zonen zijn van Tomasso Ithmicara, een lagere edelman uit Huis Ithmicara. Cay groeide dan ook op in de grote luxe van het Centrale Paleis.

Geschiedenis

Niet veel is bekend over Cays jeugd, aangezien hij er zich zelf ook nauwelijks iets van kan herinneren. Hij werd geboren in 512 als zoon van twee welvarende edelen, waarvan gedacht wordt dat het Tomasso en Morenne Ithmicara waren. Deze stonden dusdanig dicht bij koning Dransin III dat ze een woning hadden in het Centrale Paleis. Cay en zijn broer Tyr groeiden op in zilveren zalen marmeren zuilengangen, onderwezen door de beste en de slimste wetenschappers en omringd door rijkdom en welvaart. Op een gegeven moment in 524 gebeurde er echter iets waardoor er een einde kwam aan die tijd: Tomasso beraamde met enkele leden van de Senaat een aanslag op de koning, werd ontmaskerd en werd geëxecuteerd. Cay werd afgezet in de Achterwijken en heeft er sindsdien altijd vast gezeten. Hij weet nog maar net te overleven, maar heeft geen idee hoe lang hij het nog vol kan houden. Hij was een tijdlang vrienden met Elize Thagain. Binnenkort moet hij een schuld gaan betalen aan Augustin Chadra, een van de criminele bazen van de stad.