Wikia

Cassandra (497-heden, 31 jaar), ook bekend als de Roos van Trallic, is een inwoner van Trallic. Ze is lid van het Broederschap van de Draak, de machtigste criminele organisatie van de stad, en zit bij de Klifdansers, de elitekrijgers van het Broederschap. Ze heeft een volle broer Matthias Morne en een halfbroer Andreas Morne aan haar vaders kant. Daarnaast heeft ze aan haar moeders kant twee halfbroers, Agastair en Gwion, en een halfzus Merid.

Beschrijving

Algemene informatie

Ze staat bekend om haar schoonheid, maar is daarnaast ook vreselijk slim. Ze gebruikt haar charmes om bepaalde personen (bijvoorbeeld leden van de adel) te verleiden en zo invloed op hen uit te oefenen, waarmee ze het Broederschap helpt. Hiermee heeft ze bekendheid gekregen over de hele wereld. De Klifdansers maken nog wel eens grapjes over het feit dat ze in haar kwaliteiten lijkt op haar moeder, die eens een prostituee was. Cassandra is naast Klifdanser ook officieel het hoofd van de Verboden Roos, het meest luxe en goed lopende bordeel van de stad. Namens Corma brengt ze hier af en toe een bezoek aan om nieuwe werknemers goed te keuren, om aanpassingen te doen aan het interieur, of om de dingen te doen waar ze om bekend staat.

Geschiedenis

Matthias en Cassandra werden in 497 geboren in een weinig bijzonder bordeel in de Achterwijken. Hun moeder was Gwennyn, een 16-jarige prostituee die een bezoek had gekregen van Ricken Morne, een beruchte gek. Deze had al een 11-jarige zoon Andreas met Aina Servili, maar bezocht haar nauwelijks meer. Ricken keek ook nooit meer om naar Gwennyn en wist niet eens dat hij twee kinderen had. De eerste zes jaar van hun leven werden Matthias en Cassandra verstopt in het bordeel en af en toe gevoed door hun moeder. In 507 kreeg Gwennyn bezoek van Cheoll Ithmicara, zoon van koning Adroc IV en kroonprins van het land. Ze kreeg de zonen Agastair en Gwion, die vrijwel direct door Cheoll werden meegenomen naar het Centrale Paleis. Cheoll was vreselijk verliefd op Gwennyn en wilde met haar trouwen, maar wist dat dit voor een schandaal zou zorgen binnen de hogere adel; daarnaast vreesde hij dat zijn ouders zijn jongere broer Jon Ithmicara tot kroonprins zouden maken als Cheoll trouwde met een prostituee. Hij gaf haar echter wel wat geld, waardoor Gwennyn haar beroep achter zich kon laten en een huisje kon kopen in Koningskroon. Hier voedde ze de jonge Matthias en Cassandra op- of althans, dat probeerde ze. De opvoeding ging niet altijd even makkelijk. Toen Gwennyn in 510 trouwde met Cheoll, die inmiddels koning was geworden onder de naam Dransin III, en zo koningin werd van Allaric, werden de inmiddels 13-jarige kinderen op straat gezet in Koningskroon. Andreas, die inmiddels 24 was en al jarenlang rondzwierf door de Achterwijken (sinds de dood van zijn moeder), vond zijn halfbroer en -zus en redde hen. Vier jaar lang zorgde Andreas voor de twee. In 514 5TP werd Andreas benaderd door Jarin Ozke dara Bayraz, die hem namens de Heer Draak vroeg bij het Broederschap te komen. Andreas nam het aanbod aan. Matthias en Cassandra groeiden zo op in het Broederschap, dat de enige familie is die ze ooit gekend hebben. Daarom zijn de twee enorm fanatiek. Cassandra's achternaam is formeel Morne (naar haar vader Ricken), maar ze weigert deze naam te gebruiken (in tegenstelling tot Matthias, die dat wel doet). Cassandra heeft geen serieuze relatie meer gehad sinds de dood van Lucardo Buscer, met wie ze van 521 tot 526 afwisselend wel en geen relatie had. De twee hadden regelmatig ruzie, maar hielden desalniettemin grenzeloos van elkaar. Toen Lucardo in 526 stierf, was Cassandra er kapot van. Jasmer Politanza probeert al een tijd indruk op haar te maken, maar zonder succes.