Wikia

De Canach is een gebied in de Arantische Oceaan ten oosten van Haldar. Het is een verzameling eilandengroepen (de Canach Eilanden) die bestaan uit voornamelijk kleine, vaak vulkanische eilandjes. Het klimaat is er tropisch, dus de temperatuur kan stevig oplopen. De eilanden zijn bedekt met dikke jungles, giftige moerassen en veel actieve vulkanen. Veel eilanden zijn onbewoond; op andere wonen inheemse stammen die niet aangeraakt zijn door menselijke beschaving.

Beschrijving

De Canach is, naast de Calavazza aan de kust van Darlassia en de stad Portomouro aan de Zee der Speren, de voornaamste plaats waar de Piraten van de Piratenrepubliek wonen. Enkele grote nederzettingen zijn Guintessar- de "hoofdstad" van de Canach, gelegen op Palma- en Daryagas, waar de legendarische piratenkapitein Beren Mor van de Zwarte Soeverein geboren werd. Enkele belangrijke eilanden zijn Palma, Cura, Braisen, Fuente, Razyega en Bonatas. Ten noorden van de Canach Eilanden liggen de Stille Eilanden, een volledig onverkend gebied dat nog ver richting het noorden doorloopt; ten zuiden liggen de Asbrenger Eilanden, een langgerekte vulkanische eilandenketen die Aylarku afschermt van de Canach Eilanden. Samen met de Asbrenger Eilanden, de Stille Eilanden en enkele individuele eilanden (zoals het Rode Eiland en het Vereneiland) vormen de Canach Eilanden de zogenaamde Arantische Eilanden. De piraten van de Canach maken veel gebruik van arcanialen die Stormmagie of Watermagie beheersen. Deze magiërs worden vaak tegen hun wil in gedwongen hun magie te gebruiken om ervoor te zorgen dat het schip geen problemen krijgt met de golven. Veel van deze arcanialen zijn Nova Forma, een ander zeevolk, en behoren tot de strikt vrouwelijke orde der Golfmakers.

Geschiedenis

De Canach zijn altijd al een plek geweest waar piraterij overheersde. Het is constant een doorn in de zijde geweest van verschillende rijken, die te maken kregen met invallen die vanuit de Canach werden georganiseerd. Ondanks het feit dat de piraten nauwelijks verenigd zijn, is het herhaaldelijk onmogelijk gebleken de Canach te veroveren. Tijdens de Piratenoorlog van 499 liep veel van de Canach leeg om Beren Mor te assisteren bij de invasie van Haldar. Ze werden echter een halt toegeroepen door de Unie van de Haldarima onder leiding van personen als Osmin Terra en Terondal Bachras, en de populatie van de Canach daalde sterk. Tegen 528 5TP is het inwonersaantal van de eilandengroep weer redelijk op pijl. De piraten van de Canach maken veel gebruik van arcanialen die Stormmagie of Watermagie beheersen. Deze magiërs worden vaak tegen hun wil in gedwongen hun magie te gebruiken om ervoor te zorgen dat het schip geen problemen krijgt met de golven. Veel van deze arcanialen zijn Nova Forma, een ander zeevolk, en behoren tot de strikt vrouwelijke orde der Golfmakers.