Wikia

Bloedbad van Morenhal (by rodg-art on DeviantArt)

Het Bloedbad van Morenhal. Bron: DeviantArt

Bloedbad van Morenhal

Type Veldslag
Deelnemers

Legioenen van de Nacht, Zilveren Verbond

Aanstichter Legioenen van de Nacht
Doel Morenhal uitschakelen
Overwinning voor Legioenen van de Nacht
Gevolg veel leiders van het Zilveren Verbond dood
Doden honderden

Het Bloedbad van Morenhal was een gebeurtenis in de Oorlog van de Schaduw. Morenhal was een tijdlang de geheime uitvalsbasis van het Zilveren Verbond geweest; vanuit hier maakte het plannen om een einde te maken aan het IJzeren Rijk en de Nachtkoning en de Legioenen van de Nacht terug te drijven. Het bleef lang onontdekt, en diende als een ontmoetingsplaats. Ergens in de Oorlog van de Schaduw (vóór de Slag van Cilen Taas). werd het echter ontdekt door de Teronthir. Er werd een verrassingsaanval uitgevoerd op een betrekkelijk kwetsbaar moment. Veel goede mannen en vrouwen verloren hun leven in dit Bloedbad van Morenhal, waaronder bijvoorbeeld Alphis Mendragone en Evennia Lotrevar van de Witte Tovenaressen. Het was een grote schok voor het Verbond, maar de dood van zoveel bondgenoten had een tegengesteld effect: de overledenen kregen de status van martelaar, en hun offers dienden als grote inspiratie. Dit zorgde er uiteindelijk voor dat de Oorlog van de Schaduw gewonnen werd en de Legioenen van de Nacht verdreven werden.