Wikia

Beren Mor was een beroemde piraat uit Daryagas. Hij had het bevel over het beruchte galjoen de Zwarte Soeverein, een van de meest infameuze schepen uit de geschiedenis. In 499 zette hij zijn kameraden uit de Canach en de Calavazza ertoe met een een enorme vloot naar Haldar te varen: dit werd de Piratenoorlog van 499. Zijn legers trokken door het land met veel overwinningen (ze veroverden onder andere Maracuse, steden aan de Esper en enkele Vrije Steden), maar werden een halt toegeroepen bij Trallic door de Unie van de Haldarima. Dit verbond was opgericht om de invasie het hoofd te bieden, en werd geleid door personen als Adroc IV, Osmin Terra, Calen Vitara en Terondal Bachras. Beren Mor sneuvelde voor de muren van Trallic, niet lang nadat de Soeverein tot zinken was gebracht op de wateren van de Evanelle. Er wordt verteld dat zijn lichaam bewaard wordt in de diepste kerkers van Trallic.

Persoonlijkheid

Beren Mor was een zeer genuanceerd persoon. Zijn hoogste doel was het verder verenigen van de piraten van de Canach en de Calavazza. Hiervoor was hij van plan een oorlog beginnen met de staten van Haldar. Hij wilde dit eigenlijk eerst niet doen, omdat het te veel onschuldige levens zou kosten; maar uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat een gezamenlijke vijand de enige manier was om de piraten te verenigen. Beren moest vechten voor erkenning van Piratenprinsen in Guintessar: zijn ideëen werden door velen als belachelijk bestempeld. Uiteindelijk kreeg hij zijn wensen doorgevoerd, en de invasie begon. Beren Mor had al snel spijt van al de dood en vernietiging die de piraten ontketenden, maar was er nog steeds van overtuigd dat het de enige manier was.