Wikia

Andreas Morne (486-heden, 42 jaar) is een inwoner van Trallic, de metropolitaanse hoofdstad van het koninkrijk Allaric. Hij is de zoon van Aina Servili, een arme inwoonster van de Achterwijken, en Ricken Morne, een beruchte gek. Andreas heeft aardig wat moeilijkheden achter de rug, maar geniet nu een bevoorrechte positie in het Broederschap van de Draak, de grootste criminele organisatie van de stad. Hij is goede vrienden met de Heer Draak en is de leider van de Klifdansers, de kleine elitegroep van het Broederschap. Hij brengt veel tijd door in de Enkulikan, maar trekt er ook vaak op uit om vijanden van het Broederschap een lesje te leren. Hij is de halfbroer van Matthias Morne en Cassandra.

Geschiedenis

Jeugd

Andreas Morne werd geboren in 486 5TP. Zijn moeder was Aina Servili, een arme inwoonster van de Achterwijken, en zijn vader was Ricken Morne. Ricken stond erom bekend nogal losbandig en agressief te zijn. Andreas had een moeilijke jeugd in de Achterwijken. Zijn vader was er bijna nooit, en zijn moeder leidde aan een ziekte die vaak terugkwam. In 497 bracht Ricken een bezoek aan een 16-jarige Gwennyn, die toentertijd nog in de prostitutie werkte. Bij haar verwekte Ricken de kinderen Matthias en Cassandra, die in de eerste zes jaar van hun leven bij Gwennyn woonden. Aina kwam er 4 jaar later, in 501, eindelijk achter dat Ricken kinderen had verwekt en vermoorde hem in zijn slaap. Toen ging ze op weg naar het bordeel waar Gwennyn werkte, met de intentie haar te vermoorden, maar Gwennyn wist Aina op tijd te doden.

Andreas op straat

Andreas was nu een wees en stond op straat, 15 jaar oud. In de harde wereld die Trallic was ontwikkelde hij vaardigheden die hem later goed van pas zouden komen. Toen Gwennyn in 510 trouwde met Dransin III en zo koningin werd van Allaric, werden Matthias en Cassandra achtergelaten en ook op straat gezet. De nu 24-jarige Andreas vond zijn halfbroer en -zus en zorgde voor hen. In 514, toen Andreas 28 was en al een aardige naam voor zichzelf had gemaakt in Trallic, werd hij benaderd door Jarin Ozke dara Bayraz, die namens de "Heer Draak" hem vroeg om bij een "nieuwe macht in Trallic" te komen. Andreas nam het aanbod aan, en was zo samen met de zesjarige Matthias en Cassandra een van de eersten die lid werden van het Broederschap.

Lid van het Broederschap

Andreas werkte nauw samen met Corma bij de bouw van de Enkulikan en het oprichten van het Broederschap. Hierdoor werd hij een van Corma's meest vertrouwde bondgenoten. Toen de Klifdansers in 517 werden opgericht, werd Andreas daar de leider van. Hij werkte samen met de geniale Giovanni Ponter, met wie hij goede vrienden werd. De meer praktische zaken liet Andreas aan Giovanni over, terwijl hij zelf zich meer bezighield met werk achter de schermen. Andreas regelt de algemene zaken voor de Klifdansers: hij zoekt missies uit voor de verschillende leden, geeft eventueel training waar dat nodig is, en begeleidt de Klifdansers die daar behoefte aan hebben op een persoonlijk niveau. Sinds de dood van Giovanni heeft hij ook de meer praktische delen van het leiderschap op zich moeten nemen. Hij gaat vaker mee op gevaarlijke missies en is actiever betrokken. Hij krijgt tevens een enigszins ongemakkelijke relatie met Florentina Corma, de zus van Laureano die in 528 haar broer opzoekt in Trallic.