Wikia

Ai Sia is de de opperbevelhebber van de Baishen, de eliteorde van de Katur-Ma van de Ching Tao op Aylarku. Haar positie binnen het Rijk van de Draak is voornamelijk ceremonieel; in feite heeft ze nauwelijks politieke macht, en ligt de macht in handen van de gouverneurs en de ministeries. Ze besteedt het grootste deel van haar tijd oefenend met de andere Baishen, en verdedigt de grens met het rijk van de Kurai regelmatig. Samen met Jing Lao van de Uyin Jin, Mari Ti van de Ti'ai en Yuto Mai van de Zhengma maakt ze deel uit van de Xishe, een machtig viermanschap binnen het Rijk van de Draak.

Beschrijving

Algemene informatie

Ai Sia staat bekend om haar vurige temperament, strijdlustigheid en aantrekkelijkheid. Vele mannen hebben haar hart proberen te veroveren, maar dat is nooit iemand gelukt. Ai Sia beweert dat ze afstamt van de legendarische held Kenshin Shin-Katshu en zijn vrouw Syenga Kai-len, die in de Jirin Tae lang geleden Sharru-shimo doodden. Niet iedereen gelooft deze bewering echter. Ai Sia komt uit Quëng, de tweede stad van Aylarku (na de Keizerlijke Stad), waar ze een moeilijke jeugd vol gevaren en tegenslagen had. Hier kwam ze echter sterker uit, en van haar grote ervaring maakt ze nog altijd dankbaar gebruik. In het gevecht gebruikt ze meestal een speer.

Uiterlijk en persoonlijkheid

Ai Sia is een zeer aantrekkelijke vrouw. Ze heeft een haast perfect lichaam met volle borsten, een welschapen achterste, een zachte blanke huid en donkerbruine haren. Daarnaast heeft ze tattoeages op meerdere plekken op haar lichaam. Mannen ervaren haar als een uitdagende vrouw en begeren haar hierom. Ai Sia heeft regelmatig seks, hoewel ze van een vaste relatie niets wil weten, en is hierbij nogal dominant. Qua kleding draagt ze vaak een donkere bepantsering van zwart, rood en goud die functioneel is maar ook een diep decolleté laat zien. Ai Sia is zonder twijfel de meest aanwezige en zichtbare van de leden van de Xishe. Ze is bazig, dominant, wil altijd alles zien en weten, en reageert altijd heel fel als iemand tegen haar in gaat of twijfelt aan haar gezag. Dit zorgt regelmatig voor problemen met andere Ching Tao. Ai Sia kan het over het algemeen slecht vinden met personen van autoriteit, zoals vertegenwoordigers van de overheid, omdat ze enkel zichzelf vertrouwt en altijd de touwtjes in handen wil hebben. Binnen de Xishe kan Jing Lao haar nog wel enigszins op prijs stellen en haalt hij graag grapjes met haar uit, is Yuto Mai niet altijd even op zijn gemak bij hoe ze zich gedraagt maar durft hij hier eigenlijk nooit iets over te zeggen uit angst voor haar woede, en heeft de vredelievende Mari Ti vaak bezwaren tegen Ai Sia's gewelddadige aard. De leider van de Baishen kan slecht omgaan met kritiek en heeft regelmatig woede-uitbarstingen.