Wikia

Agastair Ithmicara (507 5TP-heden, 21 jaar) is de oudste zoon van Dransin III en Gwennyn, koning en koningin van Allaric. Dit maakt hem de kroonprins van het koninkrijk.

Geschiedenis

Agastair werd geboren in 507 5TP, enkele minuten vóór zijn broer Gwion. Cheoll Ithmicara, zoon van koning Adroc IV, had een bezoek gebracht aan de prostituee Gwennyn en had twee kinderen bij haar verwekt. Toen deze geboren werden, nam Cheoll ze vrijwel onmiddellijk mee naar het Centrale Paleis. Hij wist dat dit zijn erfgenamen zouden zijn, wiens zoons ze ook waren, en kon hen niet laten leven in een bordeel. Omdat hij bang was voor een schandaal binnen de hogere adel en voor de woede van zijn ouders, kon hij niet met zijn grote liefde Gwennyn trouwen. Hij gaf haar echter wel wat geld, waardoor ze in een redelijk huis in Koningskroon kon leven. In 510 stierf Cheolls vader de koning, en Cheoll kwam op de troon als Dransin III. Hij nam Gwennyn toen als zijn vrouw, niet langer bang voor een schandaal, waarop Gwennyn ook verhuisd werd naar het Centrale Paleis. Agastair en zijn broer groeiden hier op als werkelijke prinsen. In 508, toen Agastair 1 jaar was, werd zijn zus Merid geboren. Agastair is erg verwend, maar is tegelijkertijd vreselijk slim. Hij komt niet veel buiten en is bleek en dun, maar heeft veel verstand van zaken. Sommigen zeggen dat hij in de toekomst misschien wel eens een gevaar kan worden voor zijn vader. Hij heeft naast een broer en een zus een halfbroer Matthias Morne en een halfzus Cassandra, eerdere kinderen van Gwennyn. Zijn ouders proberen al lang een vrouw voor Agastair te vinden, maar de kroonprins richt zich voornamelijk op intellectuele zaken en heeft weinig interesse in de liefde.