Wikia

Aberforth aep Powle [AH-bur-forth èp PAUW-luh] is een beroemde en zeer krachtige Arcaniaal van Sphyriaanse afkomst. Hij is lid van de Magische Raad, een orgaan van het Sphyriaanse Rijk dat in de bezette delen van Nova Core werkt aan het algemeen geaccepteerd krijgen van magie onder de coreshti.

Beschrijving

Aberforth aep Powle is een bijzonder krachtige tovenaar. Hij is Calaname, wat betekent dat hij alle Aspecten gelijk beheerst, en heeft zich door de jaren heen meester gemaakt van talloze Talenten. Powle is betrekkelijk jong (wat bij de Sphyrianen heel wat anders betekent dan bij de coreshti), maar is desalniettemin zeer krachtig. Hij is een wilderling die nooit formele magische training heeft gehad, waardoor zijn vaardigheden vaak ongetemd zijn en hij zichzelf soms moeilijk kan beheersen. Ondanks dit wordt hij gezien als het krachtigste lid van de Magische Raad- wanneer hij in een geschikte bui is. Aberforth is bijzonder ambitieus en gepassioneerd: wanneer hij zijn zinnen ergens op zet, zal hij niet ophouden voordat hij zijn doel heeft bereikt. De magiër heeft een groot litteken op de linkerhelft van zijn gezicht, en is aan zijn linkeroog blind als gevolg van een magisch duel vele jaren geleden. Aberforth aep Powle is een van de meest onvoorspelbare, grillige leden van de Magische Raad. Hij handelt meestal zelfstandig, en werkt niet graag samen met de andere leden- sommigen zeggen dat hij daar vanuit zijn persoonlijkheid niet eens toe in staat is. Het wordt gezegd dat Powle weinig moet hebben van Marinne aep Selvey Carlean, de legendarische leider van de Raad en een van de oorspronkelijke reisgenoten van Tevidian. Velen noemen Aberforth roekeloos en koppig tegenover het gezag van anderen. De magiër maakt een nonchalante indruk, en doet nooit precies wat je zou verwachten.